Gull og sølv til Prosjekt Fareblind
Samarbeid for sikkerhet i bygg og anlegg (SfS BA) har sammen med flere av de største entreprenørene utviklet Prosjekt Fareblind, som er næringens grunnleggende sikkerhetskurs. Nå har SfS BA fått to høythengende priser for kurset, sammen med HyperRedink som har utviklet og produsert kurset for oss:
- Gull, Max Marketing Mix i kategorien «Internmarkedsføring». En prestisjetung pris med vekt på Strategi, kreativitet og resultat, arrangert av bransjeorganisasjonen Anfo.
Juryens begrunnelse: Gullvinneren har et mål om å redusere skader og dødsfall i bygg og anleggsbransjen. Kampanjen vinner fordi vi virkelig kan se at de bruker innsikt til å finne måter å endre adferd på. En kreativ, hardtslående og innsiktsfull løsning.
- Sølv, Magnet Awards i kategorien «Årets kampanje overfor egne medarbeidere». Konkurransen blir på folkemunne kalt NM i employer branding.
Juryens begrunnelse: Dette er det mest kreative bidraget i årets kategori, og juryen synes det er herlig å introdusere et helt nytt ord; nemlig det å være fareblind. En solid strategi som tar opp et svært viktig tema på en vesentlig mer følsom måte enn kjedelige brosjyrer og litt gjengse HMS kurs.
Prosjekt Fareblind
Prosjekt Fareblind er et grunnleggende sikkerhetskurs for bygge- og anleggsnæringen. Både byggherrer og entreprenører stiller i stadig økende krav om at kurset skal være gjennomført før man får lov til å komme inn på byggeplassen, og mer en 22 000 har gjennomført kurset.
Kurset gir kunnskap om de 6 største fareområdene og livreddende regler knyttet til disse. Og ikke minst – kurset skal bidra til å forebygge fareblindhet.
Kurset finnes på norsk, svensk, engelsk, polsk og litauisk. Det kommer også på spansk og italiensk.
Meld deg på kurset her: https://sfsba.muniolms.com/r/GRSM-X74B-BMWZ
Se litt av kurset her: https://youtu.be/cXmze2Mfk-4